26 Aralık 2011 Pazartesi

Güzellikler getir 2012 cupcakeleri

Çok cupcake yaptım bugüne kadar, birçok tarif denedim, ama bu sefer öyle güzel oldu ki kıvamı, paylaşmak istedim;

Çikolatalı Cupcake:
4 yumurta (oda sıcaklığında)
2 bardak şeker
220 gr tereyağ (oda sıcaklığında)
4 yemek kaşığı kakao
4 su bardağı un
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
1 pinch tuz
1 kutu çiğ krema

Tereyağı ve şekeri krema haline gelinceye kadar çırpın. Yumurtaları tek tek ekleyin, karıştırın. Kremayı ekleyin. Kuru malzemeyi birbirine karıştırıp ekleyin. Güzelce karıştırdıktan sonra kalıplara dökün. 25 dk 170 derece yeterlidir.




İçine ganaj yapıp sıkabilirsiniz, ben seviyorum;

Ganaj:
1 kutu çiğ krema (200 ml)
100 gr sütlü çikolata
100 gr bitter çikolata

Çiğ kremayı küçük bir tencerede ısıtın, güzelce kaynadıktan sonra ateşin üzerindeyken çikolataları parçalayıp içine atın ve karıştırın.


Güzel, akışkan bir çikolatalı sos gibi olur ilk başta, soğumaya bırakın, soğudukça kıvamlaşacak, hatta buzdolabında bıraksanız da iyice katılaşsa daha makbul.




Kullanacağınız zaman dolaptan çıkarıp mikserle biraz çırpın. Sıkma aparatıyla cupcakelerin içine sıkın. Süsleme amaçlı da ganajı cupcakelerin üzerine sıkabilirsiniz.

Cupcakeleri krem şanti ve sprinkles ile süsleyebilirsiniz...







Sevgili İpek Şenoğlu'na da bir paket hazırladım tabii:) Umarım beğenmiştir...





Güzellikler getirsin 2012, 
damaklarımızda hep güzel tatlar bıraksın...:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder