28 Ocak 2019 Pazartesi

Hich

"Bu dünyada herkes birşey olmaya çalışırken sen Hiç ol! Menzilin yokluk olsun. İnsanın çömlekten farkı olmamalı. Nasıl çömleği tutan dışındaki biçim değil, içindeki boşluk ise, insanı ayakta tutan da benlik zannı değil hiçlik bilincidir." Hz. Mevlana

Çok kez Konya'ya ziyarete gittim, birkaç farklı yerde konakladım, hepsi de düzgün yerlerdi...Bu seneki gidişimde öyle bir yerde kaldım ki anlatmaya çalışacağım, ama gerçekten anlatılmaz ancak yaşanır cinsten...

Hich Hotel... Muazzam detaylarla seni kavrayan, yumuşacık, sıcacık, maneviyatını yaşamana müthiş destek olan, sade, bir o kadar zevkli, naif, usul usul...İnanın bu bir reklam yazısı değil, sahiplerini hiç tanımam. Çok sevdiğim bir dostum gitti, onun fotoğraflarından görüp beğendim. "Gidersem burada kalalım bu sefer" dedim kendime. Tamamen yaşadığım mutluluğu paylaşma isteğimden, verilen emeğe teşekkür amaçlı bu yazım... Otelin adı bile çekiyor insanı...



eski bir konak Hich Hotel




Telefonla aradığında sizi ilk karşılayan sesten (genellikle Gizem Hn açıyor telefonu:) ), ilk adımı attığınızda etrafta sizi kucaklayan mis sabun kokusundan, odaların temizliği, konumları, detaylardaki muazzam incelikten, tüm personelin güleryüzlü ve müşteri memnuniyeti odaklı tavırlarına kadar herşey herşey mükemmeldi. Heryerinden maneviyat fışkıran Konya'da, tüm içsel, manevi yolculuğunu keyifle, şevkle gerçekleştirebilmen için herşeyi hazırlıyor. Hz Mevlana'nın türbesini gören 2 oda var; biri Atlas biri Zaman. Biz Atlas'ta kaldık, Hz Mevlana'ya bakarak uykuya dalmak (uyumak istemiyorsun uzunca) ve sabah onunla uyanmanın hissi çok acayip... İddialı sözler etmiym diyorum ama Konya'da kalınacak en şahane şu an bence Hich...





Bütün odaların isimlerinin 
tersten okunduğunda da anlamı var:)













Mini not: Hich'in sahibi Konyalı birisiymiş. İsmi Serkan Vanlı'ymış. Müşteri memnuniyetine çok önem verirmiş. Hatta çalışanlarına insiyatif vermiş, "ikram edin, gerekirse oda parası almayın ama müşterilerimiz memnun ayrılsın buradan" dermiş. Masalara çiçekleri kendi gider seçer alır yerleştirirmiş, bazen mutfağa girer yemekleri kendi yaparmış, oteldeki çiniler eşinin elinden çıkmaymış, Hich Hotel'de müşteriye "yok" denmezmiş, bir şekilde oldurulurmuş...







Odanın anahtarı normal bir anahtar, 
anahtarlık eski anahtar şeklinde,
bu bile gülümseten bir detay...


otelde her yer kitap dolu...
kapı arkaları bile:)



Hiçbir şey boş yere olmuyor, çok ciddi bir emek sonucu sana hayatındaki en tatlı deneyimlerden birini yaşatıyorlar. Emeği olan herkese ben teşekkürlerimi yüreğimden sunuyorum. Lütfen böyle kalın... Büyümeyin, tek düze olmayın, bakışınız değişmesin, şımarmayın...

www.hichhotel.com 
Aziziye Mahallesi, Celal Sk. No:6, 42030 Karatay/Konya
(0332) 353 44 24


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder