29 Kasım 2010 Pazartesi

Pandispanya ve sürpriz pasta

Çok hassas bir mesele pandispanya...kesinlikle özen istiyor, kendini çok çok seviyor, karşı taraftan beklediği sadece ve sadece ilgi. malzemelerini özenle seçmek gerek, malzemelerin ve ortamın ısısının özel ayarlanması gerek, fırının içine itina ve aşkla bakmak gerek...bir noktayı bile atladınız mı- bişey olmaz deseniz de- anında küser, söner, tıknaz bir kek olup çıkıverir. 


Oysa ki tüm detaylara dikkat edip adım adım sabırla hazırlar ve pişirirseniz pandispanyayı pof pof kocaman, mis gibi, bembeyaz bir kek oluverir...


Pof pof bir pandispanya için olmazsa olmazlar, püf noktaları, buyrunuz;


  • yumurtalar oda sıcaklığında olmalı, asla soğuk olmamalı
  • oda sıcaklığındaki yumurtalar ve şeker özenle, sabırla, malzemeler 3 katına çıkana kadar çırpılmalı (yaklaşık 20 dak) çırptığınız kaptaki malzemeler kabarır, çok kıvamlı bir krema gibi olur
  • fırın önceden ısıtılmış olmalı, 180 derece
  • pandispanya fırına atıldıktan sonra çıkana kadar fırın asla açılmamalı (yaklaşık 30 dk pişmeli)
  • pasta yapacağınız zaman pandispanya 1 gün önceden yapılırsa çok daha leziz bir pasta olur
                                          önce...




                                          sonra...

Pandispanyayı herhangi bir hedefle yapmamıştım. Gecenin 11'inde ertesi gün ofiste bir doğumgünümüz olduğu aklıma gelince, acilen evde malzeme aramaya koyuldum. damla çikolata, kahve ve bitter kuvertür çikolata haricinde malzeme yoktu. Eldeki kıt kaynaklarla bir muhallebi yapıp içine kahve katıp ara kreması hazırladım. Ara kremaya damla çikolata serptim. Krem şanti bile olmadığı için elimde, kuvertürleri kremada eritip kekin üst parçasının üzerine döktüm. Bu kadar sınırlı imkanla ortaya çıkan bu kahveli pasta hiç de fena olmadı sanki...yani en azından yiyenler beğendiler, ya da öyle gibi yaptılar:) 


                                          iyi ki doğdun Lilyan...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder