16 Ocak 2011 Pazar

Cahide'nin Lüküs Sazı

İzzet Çapa'nın keyifli mekanlar yaratmakta usta olduğunu düşünüyorum...Ailesinin son üyesi, Cahide'nin Lüküs Sazı...Maçka Demokrasi Parkı yanında, aslında lokasyon olarak biraz sapa bir yer, en kolay gidiş yolu Hyatt Regency'den saparak, TaşKışla önünden gitmek...


Mekan oldukça şık, yemekler ÇapaMarka'nın diğer mekanlarındaki gibi çok çok lezzetli, sunumlar güzel, mekanın dekorasyonu sıcak, nostaljik...Burası modern, şık bir meyhane gibi...önce DJ Türk Sanat Müziği çalıyor, sonra 23.00 gibi Cihan Doğan sahne alıyor...Ben kendisini bu mekanda tanıdım, ama tanınan biriymiş...


Yemek öncesi, bildiğimiz içkilerden yapılmış ama  daha önce tatmadığımız lezzetler sunuyor mekan...Şıllık Vodka, Rakı Mojito, Narlı Rakı..vbg bunlar ücrete dahil değil...ekstra...hepsinden tattım, hepsini de çok beğendim, özellikle yaban mersinli nar sulu Şıllık Vodka ve Narlı Rakı'yı...ben olsam bunları minik minik shotlar halinde yemek öncesi ikram ederdim...daha sempatik olurdu...








                                   narlı rakı...







her tabak birbirinden farklı, şansına ne çıkarsa...her tabakta tanınmış bir ismin, çizdiği resim ya da bir notu...bana Güneri Civaoğlu denk geldi, "kalbin aklına aklın aklı ermez" yazıyordu önümdeki tabakta...manidar değil mi??!!:)






yemek menüsü oldukça zengin, hepsi başarılı 10-12 çeşit meze (topik, yoğurtlu kabak, kısırlı pazı sarma, peynir, kavun, acılı ezme, zeytinyağlı fasulye, sebzeli marine balık, ev turşusu, şakşuka...), sonrasında peynirli tava böreği, ıspanaklı gül böreği, etli sarma, köfte, ızgara etler...





ücrete rakı, şarap ve bira dahil...Mekandaki şarapları Doluca Lüküs Saz için özel üretiyormuş...tam benim damak tadım diyemem, ama kötü de diyemem, içilebilir nitelikte bir kırmızı şaraptı yudumladığım...




ve gecenin sonunda, Türk Kahvesi...Haremlique fincanlarda...




Oldukça keyifli ve güzel bir gece geçirdik...Servis ve garsonların tavırları da çok başarılıydı...Mekanda sigara içilmiyor, sigara içmek isteyenler dış bahçeye çıkıyor...arada kaçamak yapanlar oldu tabii...benim gibi pötotikler için önemli bir detay da lavabolar tuvaletler tabii...böylesi bir mekandan çok daha şık, teknolojik ve temiz bir lavabo beklerdim...


Sonuç olarak gidilebilir bir mekan, oldukça hoş vakit geçiriliyor...ama tabii yanınızda illa dostlar olsun...

O gece yeni bir yıla adım atan kardeş arkadaşlarımdan Şebnem'e de bir kez daha nice yıllar...Cahide'nin Lüküs Sazı, Taşkışla Cad Maçka Parkı Yanı No:19 Maçka, 0212 231 03 56

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder